Pasaulio mados sostinės jau dabar pristato ateinančių metų kolekcijas ir mados pasaulio atstovai pradeda pasakoti, kas bus madinga kitais metais, o stilistai, ikonos ir mada gyvenančios personos gerte geria šią informaciją ir jau dabar sudarinėja naujausią pirkinių sąrašą.
Visada mados įvykių sūkuryje atsiduriantys „Atwins“, įvaizdžio meistrai Andrius Mašauskas ir Anatolijus Pajanok, išskiria 4 ryškiausias 2018 metų tendencijų kryptis: brandūs jaunuoliai ir jaunatviški vyresnieji, perregimų medžiagų triumfas, šaltų pastelinių tonų sugrįžimas ir spalvotų šukuosenų bumas.
Nuo tendencijos atsiradimo iki podiumo
Kūrinio kelias nuo idėjos atsiradimo iki podiumo ir parduotuvės lentynos ilgas – praeina daug laiko, su gauta informacija dirba didelės komandos. „Madą dažniausiai siejame su parduotuvių lentynomis ir masiškai dėvimais siluetais. Tačiau iš tiesų, idėjos gimsta daug anksčiau, o tendencijų prognozavimas yra daug gilesnis procesas, kuriam įtakos daro aktualiausi socialiniai reiškiniai. Talentingi ir įžvalgūs kūrėjai stebi pasaulį ir jį analizuoja. Būtent taip gimsta inspiracijų lentos. Vėliau jos išgryninamos iki siluetų, spalvų, jų derinių ir pristatomos mados savaitėse“, – sako „Atwins“ komanda ir pristato ne tik aiškias tendencijas, bet ir jų atsiradimo priežastis.
Brandi jaunystė, arba stilistiškai brandūs jaunuoliai, ir jaunatviški vyresnieji
2018 m. kelia naują klausimą – kiek tau iš tiesų yra metų: tiek, kiek pase, veide, drabužiuose, profesijoje, gyvenimo būde, gvildenamų temų sąraše? Kas nusako tavo amžių? Ką tavo amžius pasako apie tave? Metų matavimo skalė blunka, nes daugybė vyresnio amžiaus žmonių šiandien yra veiklūs, entuziastingi, drąsūs, linkę eksperimentuoti, keisti, iš naujo savęs ieškoti, o jaunuoliai, dėl informacijos gausos turi beribes galimybes sužinoti, išmokti, patirti daugiau.
Ši ideologija primena vaikystę ir jos elementus, kuriuos lengvai atpažįstame ant podiumo: dailūs močiutės nėriniai, minkšti mezginiai, lengvumas ir šviesa. Gaminiuose gausu meistriško rankų darbo, lengvų formų ir tekstūrų, švelnių pastelinių spalvų. Tokius stiliaus sprendimus ant pasaulinių mados sostinių podiumų pristatė LOV-S, CARVEN ir BORA AKSU.
Slopstantis atsikartojimas, arba perregimų medžiagų triumfas
Dėl technologijų teikiamų galimybių šiandien esame daugybės įvykių stebėtojai, liudytojai, dalyviai, ekspertai. Kiekviena naujiena sulaukia daugybės atgarsių, kurie vis slopsta, kol galiausiai nutyla. Madoje ši tema pasireiškia aiškiu pradžios tašku ir nykstančia pabaigos linija, pavyzdžiui, šį efektą sukurti padeda perregimų medžiagų sluoksniavimas, kuris sulig kiekvienu persidengimu keičia ir blukina pradinio objekto spalvą. Neatsitiktinai šiai temai perteikti pasirinkta raudona – naujienų, aktualijų ir sensacijų spalva. Šios idėjos itin ryškiai suskambėjo GHEE LIM, Max Mara ir Givency. Sluoksniškumo ir blukimo efektą pasiekti padeda molio, plytų ir kiti atspalviai, kurie itin ryškūs ANNE JEANNIN, PARSONS ir SABRINA ZENG darbuose.
Socialinis atšalimas, arba šaltų pastelinių tonų sugrįžimas
Kita išryškėjusi tema – socialinių tinklų kuriamas tikrųjų ryšių atšalimas. Karšti jausmai įgauna ramybės ir laukimo būseną, spontaniški triukšmingi susitikimai pavirsta į lėtą aplinkos stebėjimą. Šį pasaulį apgaubusį reiškinį madoje atskleidžia šviesūs, bet šalti pasteliniai tonai, kurių dėmesio centre žydra, žalia, rožinė, sidabro pilka, kurią itin pamėgo PHUONG MY, SALLY ANN ir SEOKWOON YOON savo naujausiose kolekcijose.
Abejonės, arba spalvotos plaukų šukuosenos
Kategoriškumas yra nykstanti sąvoka. Mūsų principai slopsta sulig kiekvienu nauju informacijos pliūpsniu. Mąstau, vadinasi, esu. Esu, vadinasi, keičiuosi. Keičiuosi, vadinasi, sklaidau savo įsitikinimus ir vėl kuriu naujus. RICK OWENS, Adidas by Rick Owens ir COME DES GARCONS naujausiuose darbuose galima pastebėti šią tematiką, o kalbant apie plaukus, šį asmens virsmą simbolizuoja aiški plaukų kirpimo linija ir iš jos kyšantys galiukai. Šiam siluetui pabrėžti naudojami įvairaus tamsumo pilki atspalviai, kartono rusva, švelni rožinė, saulėlydžio violetinė spalvos, kurias ir „Atwins“ kūrybos genijai naudoja kolekcijoms „Propoganda“ ir naujausiai GLITTER, dar tik laukiančiai pristatymo spalio 26 d.