Jaunimas dažnai smerkiamas už tai, kad leidžia laiką sukišęs nosis į išmaniuosius prietaisus, tačiau laikas prie ekranų tikrai ne visada yra iššvaistytas veltui. „WoW University“ projekto „Future Heroes“ dalyvės, pasitelkusios šiuolaikines technologijas, sukūrė išmaniąsias programėles, kurios gali padėti spręsti opias visuomenės problemas.
Fizinė ir psichologinė sveikata yra kokybiško gyvenimo garantas, tačiau daugelis žmonių kasdien susiduria su įvairiais negalavimais, o konsultacijos su sveikatos priežiūros specialistu tenka ilgai laukti. Komados „Power Sparks“ narėms – Dominikai Klimovič, Evelinai Žvirblytei, Sandrai Šliachtecovai – kilo idėja sukurti išmaniąją programėlę, padėsiančią stebėti fizinę bei psichologinę sveikatą, nustatyti sveikatingumo tikslus ir vertinti progresą bei efektyviai mažinti stresą, kuris yra vienas didžiausių geros savijautos priešų. Programėlę sukūrusios merginos atskleidžia, kad tai nebuvo lengva užduotis.
„Dalyvavimas projekte buvo didžiulis iššūkis. Sumanėme kurti sveikatingumo programėlę „First Spark“, kuri padėtų žmonėms palaikyti psichinę bei fizinę sveikatą. Tačiau projekto metu susidūrėme su pirmaisiais iššūkiais ir, deja, nubyrėjo nemažai mūsų komandos narių. Todėl kiekvienai, pasiryžusiai siekti tikslo, teko didesnė darbų ir atsakomybių našta. Buvome net suabejojusios, ar pavyks įgyvendinti šį sumanymą ir laiku parengti programėlės pristatymą, bet sau įrodėme, kad mažiau gali būti daugiau“, – pasakojo „Future Heroes“ projekte dalyvavusios komandos „Power Sparks“ narės.
Anot merginų, kurdamos programėlę, jos įgijo daug naujų įgūdžių, neįkainojamos patirties ir žinių, kurių turi tikrai ne kiekvienas paauglys. „Ko gero, vienas įdomesnių dalykų buvo projekto finansavimas. Supratome, kad nėra taip sunku rasti rėmėjų ir gauti finansavimą, tereikia logiškai įvertinti kaštus ir juos pagrįsti. Šiuo klausimu labai padėjo mentorių patirtis. Manau, įgytos finansinės žinios labai pravers ateityje kuriant savo verslą, kaip ir patobulinta anglų kalba bei įveikta viešojo kalbėjimo baimė“, – neabejoja projekte dalyvavusios merginos.

Nuotrauka: Wow University
Apie projektą
Galimybę jaunoms merginoms įgyvendinti drąsias idėjas jau ketvirtus metus iš eilės suteikia „WoW University“. Keletą mėnesių 14–17 metų merginos, padedamos mentorių, ieško sprendimų jų rūpimoms problemoms spręsti. Dirbdamos kartu, jos stiprina socialines bei emocines kompetencijas, nagrinėja fizinės ir psichinės sveikatos problemas, moksleivių savitarpio pagalbos, socialines ir kitas temas. Susiskirsčiusios į komandas jos sukuria ir komisijai vertinti pateikia savo projektus – socialinio verslo idėjas realioms gyvenimiškoms problemoms spręsti. Šiemet tai buvo programėlės fizinės ir psichinės sveikatos būklei stebėti, pagalbos platformos susiduriantiems su sunkumais ugdymo įstaigose, dirbtinio intelekto įrankiai ligoms diagnozuoti ir kt.
Nugalėtojų komandą išrinko kompetentinga komisija, sudaryta iš skirtingų sričių ekspertų ir specialistų, tarp kurių buvo ir „WoW University“ įkūrėja Inga Jablonskė, Jungtinės Karalystės ambasados Lietuvoje vadovė Ona Marija Vyšniauskė, „The Ella Fund“ vadovė Erin Gainer, koučingo specialistė ir „Luminor“ banko atstovė Diana Kačanauskienė, „Western Union“ paramos fondo vadovas Konstantinos Angelou, „Magic Linen“ įkūrėja Vita Murauskienė ir „Kilo Health“ operacijų vadovas Paulius Mikaliūnas.
„Future Heroes“ programos nugalėtoja tapo komanda, sukūrusi programėlę „First Spark“. Merginos buvo apdovanotos iškilmingoje ceremonijoje, kuri vyko Jungtinės Karalystės ambasadoje.
Moksleiviai padeda moksleiviams
Kas geriau gali suprasti, su kokiais sunkumais bendraamžiai susiduria mokyklose, jei ne kiti moksleiviai? Būtent tokios minties vedama „Lillies of The Walley“ komanda – Eva Stefanovič, Isabella Paula Veiknytė, Paulina Sevruk, Smiltė Sajevičiūtė, Polina Zdor ir Beata Lavrinovič – sukūrė išmaniąją programėlę „Grow Glow“, kuri skirta stebėti ir gerinti psichologinę moksleivių sveikatą. Programėlės idėja – specialiame išmaniajame dienoraštyje žymint savo emocijas stebėti streso lygį, nuotaiką, miego kokybę, emocinę būklę, o prireikus gerinti savo psichologinę būklę – mažinti stresą, pasitelkiant kvėpavimo pratimus ir kitas priemones.
„Norėjome padėti ne tik artimiausiems, bet ir sau, todėl sukūrėme būtent tokią programėlę, kuri mums gali būti naudinga ir reikalinga. Tiesą sakant, jos kūrimas mums sukėlė streso, – su šypsena pasakoja Paulina Sevruk. – Likus dviem savaitėms iki pristatymo, nusprendėme pakeisti programėlės prototipą ir veikimo būdą. Tai buvo didelis iššūkis, nes dalis merginų tuo metu ruošėsi ir laikė 10 klasės egzaminus. Tačiau spėjome ir laimėjome antrą vietą.“ Merginas nuolat drąsino ir palaikė mentorė Benita Guillaume.
Merginos pasakoja, kad dalyvaudamos projekte pagilino grafinio dizaino bei finansinio raštingumo žinias, išmoko mąstyti kritiškai bei kūrybiškai, atidžiau tyrinėti aplinką, pastebėti kitų žmonių problemas. „Taip pat kūrėme daug „storių“, „postų“, tačiau didžiausia vertybė buvo bendradarbiavimas, viena kitos palaikymas, užmegztos tikros draugystės“, – atskleidžia pašnekovė.
Drąsina kitus
Šių metų projekto „Future Heroes“ nugalėtojos liudija, kad dalyvaudamos projekte įgijo be galo daug vertingos patirties ir užmezgė daug naujų pažinčių. Jos drąsina ir kitas merginas išbandyti savo jėgas ir nerti į naujus iššūkius, net jei iš pradžių bus sunku, o užduotys atrodys neįveikiamos. „Pagrindinis dalykas, kurio išmokome šiame projekte, tai drąsiai siekti savo tikslų ir neprarasti motyvacijos net tada, kai idėja nesulaukia didelio palaikymo. Taip pat labai svarbu ieškoti bendraminčių, turinčių panašių sumanymų arba galinčių padėti įgyvendinti jūsų idėją. Tik ieškant galimybių ir siekiant savo tikslų, galimas proveržis tiek karjeroje, tiek asmeniniame, tiek visuomeniniame gyvenime“, – drąsino merginos.
