Prisijunk

#chillverslas

Laurynas Baltrušaitis iš Coffee LAB – „Norime kurti bendruomenę, o ne tik parduoti“

„Norime kurti bendruomenę, o ne tik parduoti“ – Laurynas Baltrušaitis iš Coffee LAB pristato savo produktą.
Nuotrauka: Laurynas Baltrušaitis

„Skonis ir emocija – tai, kas iš tiesų apibrėžia kokybę“, – sako Laurynas Baltrušaitis, vienas iš Coffee LAB įkūrėjų. Jo istorija prasideda nuo paprasto gurkšnio kavos Vokietijoje, bet šiandien jau apima visą Baltijos šalių kapsulių rinką, japonišką matcha arbatą ir tvarius gėrimų sprendimus. Interviu atskleidžia, kaip šis verslas gimė iš smalsumo, virto kūrybiniu eksperimentu ir šiandien telkia ištikimą bendruomenę. Tai ne tik apie kavą – tai apie požiūrį, santykį ir skonį.

Nuo ko prasidėjo Coffee LAB kelias? Ar tai buvo meilė kavai ir arbatai, ar ilgas ieškojimas tobulų skonių?

Viskas prasidėjo nuo apsilankymo Vokietijoje prieš maždaug 4 metus, tuomet paragavome pirmą kartą tchibo kavos ir supratome, kad ten ji visai kitokia nei tą, kurią turime baltijos šalyse. Tuomet nusprendėme pasižvalgyti, ar kažkas prekiauja tokia kava čia ir taip pamatėme, kad daugelis žmonių turi aparatus, bet neturi jiems kapsulių, ir tenka vežtis iš užsienio šalių. Taip ir gimė idėja jas čia atvežti ir pasiūlyti klientams. Norėjome išsiskirti ir tyrinėjome skonius kaip tikroje laboratorijoje, tad šiuo metu turime plačiausią ir įvairiausią tokių kapsulių pasirinkimą visose Baltijos šalyse. Tai buvo pirmoji mūsų pradžia su kava, tuomet prieš pusantrų metų žmona pastebėjo, kad kava sukelia neigiamus pojūčius ir pradėjo ieškoti alternatyvų, taip atradome matcha arbatą. Teko iš tiesų paplušėti ir pakeliauti per daug parodų, kol atradome kokybiškus produktus

Jūsų ‘laboratorija’ garsėja ne tik kava, bet ir arbata. Kodėl nusprendėte stipriau įsitraukti į arbatos pasaulį?

Kaip ir minėjau žmona ieškojo kavai alternatyvos ir nusprendėme išbandyti Matcha. Aš pats asmeniškai tikrai jos nemėgau ir prisipažinsiu, pirmus kartus komentarai buvo ne kokie, tačiau laikui bėgant skonio receptoriai prisitaikė ir šiuo metu daugiau vartoju Matchą nei kavą. Atradau daug naujų receptų ir ypatingai mėgstu su kokosų arba makadamijų pienu. Birias arbatas atradome pas tą patį mūsų gamintoją ir partnerį, ir nors nebuvome dideli mėgėjai, kai išbandėme jų turimas supratome, kad iki tol nebuvome ragavę tikros arbatos – visai kitas kvapas, skonis, tad taip nusprendėme jas pasiūlyti ir mūsų klientams.

Nuotrauka: Laurynas Baltrušaitis

Kuo išskirtinės jūsų matcha ir žolelių arbatos? Kaip jas atrenkate ir kas jums svarbiausia kuriant šiuos gėrimus?

Mūsų matcha skiriasi nuo daugelio nes pirmiausia yra japoniška ir vežamės ją tik iš kruopščiai atrinktų ūkių. Skiriame didelį dėmesį Matchos rūšims, mūsų crazy good matcha yra uždengiama nuo saulės net 30 dienų iki derliaus nuėmimo, kai pas kitus būna 10-15 dienų – tai leidžia matchai būti ne tokiai karčiai ir įgauti unikalų matcha skonį. Mūsų latte gėrimai taip pat gaminami tik iš natūralių žaliavų, labai kreipiame dėmesį į pieną ir išskirtinai mišinius gaminame tik su avižų pienu. Žoleles vežamės iš visų didžiųjų pasaulio šalių, kaip Indija, Pietų Amerika bei Afrika, tad gauname tikrai išskirtinį skonį ir kokybę. Mums svarbu yra kuo didesnis natūralumas, švari sudėtis bei skonis, tad su partneriu tikrai daug laiko praleidžiame kuriant receptūras ir išgaunant geriausią skonį su natūraliais ingredientais. Patys vartojame visus savo produktus kasdienybėje ir taip visuomet bandome perteikti savo patirtį klientams.

Ar dažnai leidžiatės į eksperimentus – skonių derinius, netikėtas žoleles, naujas arbatos rūšių proporcijas? Kiek tame žaidimo, o kiek – tikslaus skaičiavimo?

Taip, į eksperimentus tenka leistis pakankamai dažnai, kadangi esame tokiame skubančiame pasaulyje, kai mados ir trendai keičiasi labai greitai, tad norisi neatsilikti ir rinkai pasiūlyti kuo įdomesnius produktus ir kartais netikėtus sprendimus. Žinoma, daugiausia laiko šioje kūryboje praleidžia mūsų partneris, tačiau mes taip pat prisidedame prie receptūrų, bandymų ir testavimų. Norint atrasti išskirtinius skonius reikia daugiau žaisti ir testuoti, kol atrandi tai, kas patinka ir manai, kad čia bus gerai, tik vėliau prieini prie tikslių skaičiavimų.

Minite, kad siekiate kurti kasdienius ritualus. Kaip atrodo jūsų pačių mėgstamiausias rytinis ar vakarinis gėrimo ritualas?

Kiekvieną ryta su žmona ruošiame pusryčius ir gaminame ceremoninę Matcha arbatą, visas procesas leidžia prisiminti Japoniją ir turėti mėgstamą akimirką, kai iš miltelių pagamini skanų, tradicinį gėrimą. Vakarais mėgstame gerti arbatą, tačiau atsiradus naujam mūsų produktui Hojicha latte, dažnai renkamės ir jį, nes jis turi mažai kofeino ir labai tinka gerti nusiraminimui po sunkios dienos. Mūsų  latte gėrimus dažnai imame ir į keliones, ar atostogas, nes labai patogu, kai nereikia rūpintis pienu ir neturi daug vietos, tad žinai, kad galėsi visada turėti kokybišką produktą prie savęs.

Kiek svarbūs jums klientų atsiliepimai ir ryšys su bendruomene? Kaip šis nuoširdus santykis formuoja jūsų verslą?

Klientų atsiliepimai yra vienas svarbiausių dalykų versle, tai leidžia išgirsti nuomonę iš klientų ir tobulėti, bei žinoma, sulaukus gerų atsiliepimų pasidžiaugi, kad kažką darai gerai. Stengiamės nuolat bendrauti su savo bendruomene, suteikti jiems naudingos informacijos, kas yra sveikiau, į ką atkreipti dėmesį, šviesti kokių yra skonių ir koks yra prieskonių ar arbatos poveikis.  Dažnai klausiame klientų, ko jie norėtų, ko galbūt pasigenda, kaip vertina naujoves, stengiamės kurti ryšį ir žinoma būti atviri prieš klientus. Pasitikėjimas yra mūsų verslo pamatas, tad ir kiekvienas komentaras ar atsiliepimas mums reiškia daug.

Nuotrauka: Laurynas Baltrušaitis

Koks iššūkis labiausiai išmokė – tiek kaip verslą, tiek kaip žmones, kuriems rūpi kokybė ir tvarumas?

Iššūkis arba kitaip pasakyčiau tikslas, yra pripratinti žmones labiau kreipti dėmesį į sudėties skaitymą. Daugelis žmonių renkasi kainą arba akciją, o mažai koncentruojasi, koks yra produktas, kaip jis buvo pagamintas, iš kur jis atvežtas. Žinoma nesakau to apie visus, bet didžioji dauguma visuomenės vis dar mažai kreipia dėmesį į etiketes ar sudėtį, tad mes bandome tai pakeisti ir atkreipti dėmesį, kad sveikata yra brangiausias mūsų turtas. Turime užmezgę daug partnerysčių su įvairiomis desertinėmis ir kavinėmis, tad taip pat stengiamės komunikuoti, kad jos naudotų sveikesnius, natūralesnius produktus ir tuomet žmogus supras, kodėl mokama aukštesnė kaina. Dar vienas iššūkis – pateikti klientams naujus skonius ir naujus produktus. Mūsų šalyje daugelis žmonių yra konservatyvūs ir nenori naujovių, tą aiškiai matome, kai dalyvaujame mugėse ar renginiuose – kiek nedaug sutinka paragauti ir bent patestuoti, o po to nustemba, kad galbūt tai gali tapti nauju žmogaus ritualu

Ką jums reiškia kokybė – ar tai tik produktas, ar ir viskas, kas jį lydi: istorija, emocija, skonis, santykis?

Kokybė tikrai nėra vien tik produktas, skonis ir emocija yra pagrindiniai dalykai, tačiau produkto istorija irgi yra svarbi – kaip jis gimsta, kas prie jo prisiliečia, koks verslas ir kokie žmonės už to stovi. Šių elementų visuma ir nusako tikrają kokybės vertę.

Kokias svajones puoselėjate ateičiai? Ar galite atskleisti, ką šiuo metu brandinate savo kūrybinėje laboratorijoje?

Turime nemažai vizijų ir naujų idėjų. Pradžiai žinoma norime įtraukti daugiau sveikesnių produktų ir išplėsti savo krepšelį, kad žmogus ne tik galėtų įsigyti Matchos, bet ir augalinio pieno ar galbūt pusryčiams naudingos granolos, o gal prieš sportą ar po jo reikalingo sveikesnio gėrimo. Turime minčių išplėsti partnerysčių sąrašą ir kurti daugiau bendrų projektų su mūsų gamintojais – kaip turime Matcha tinginį ar Matcha karamelinius saldainius. Tolimos svajonės galbūt būtų atidaryti fizinę vietą, kur galėtume daugiau pabendrauti su klientais, kurti bendruomenę, organizuoti bendruomenės susitikimus. Taip pat esame nusimatę plėtrą į Latviją bei Estiją kitiems metams. Atskleisiu paslaptį, kad vasaros viduryje planuojame turėti naują produktą – Pistacijų Matcha latte. Šiuo metu kruopščiai analizuojame sudėtis ir jau esame galutiniame etape, tad tikiuosi, kad viskas vyks pagal planą ir klientai galės pasidžiaugti naujais neatrastais skoniais.

Ačiū už pokalbį.

Naujienlaiškis

Sultingas mėsainis su traškiomis bulvytėmis – tikras skonių malonumas geriausių mėsainių vietose Vilniuje. Sultingas mėsainis su traškiomis bulvytėmis – tikras skonių malonumas geriausių mėsainių vietose Vilniuje.

Geriausi mėsainiai Vilniuje: vietos, kurios privers jus apsilaižyti pirštelius

#chillvietelės

Sveiko maisto parduotuvės Vilniuje

#chillvietelės

Džiaugsminga minia po atviru dangumi – nepamirštami renginiai ir festivaliai Lietuvoje 2025 metais. Džiaugsminga minia po atviru dangumi – nepamirštami renginiai ir festivaliai Lietuvoje 2025 metais.

Renginiai ir festivaliai Lietuvoje 2025 metais: Kur švęsti, patirti ir gyventi pilna krūtine?

#renginiai

Kiaušinių dažymas ir Velykų pasiruošimas – kūrybiškas būdas atrasti ką veikti Velykų savaitgalį 2025. Kiaušinių dažymas ir Velykų pasiruošimas – kūrybiškas būdas atrasti ką veikti Velykų savaitgalį 2025.

Ką veikti Velykų savaitgalį 2025: įdomiausi renginiai ir tradicijos visoje Lietuvoje

Renginiai Vilniuje

Naujienlaiškis

Visos teisės saugomos © 2025 #CHILLUVA

Prisijunk
Naujienlaiškis