Prisijunk

#chillosofija

#ManoRutina: Interviu su “Kultūros variklis BWM” steigėja Neringa Pangonyte

Neringa Pangonytė prieš mažiau nei metus pasiryžo kardinaliems gyvenimo pokyčiams, metusi banko vadovės darbą Marijampolėje, „Žinių radijuje“ sukūrė laidą „Noriu daugiau“  kur kalbino įvairius žmones, apie tai kaip mylimos veiklos ar hobiai gali pakeisti “saugią” karjerą ir suteikti laisvesnį gyvenimą. Jog tos šnekos apie svajonių realizaciją neliktų tik šnekomis, Neringa taip pat įsteigė kūrybinę erdvę “Kultūros variklis BWM”, kuri tapo marijampoliečių bendruomenių centru, buriančiu – nuo menininkų iki verslininkų. Kiekvienas Lietuvos miestelis manau turi po keletą Neringų, tai žmonės, kurie yra visiški idėjininkai, ramiai kuria vertę savo  bendruomenėms ir iš tiesų daro Lietuvą gražesne ir mielesnė vieta gyventi bei dirbti. Man labai įdomu sužinoti apie jų gyvenimo rutinas, todėl pirmasis interviu su Neringa, bet jų tikrai bus daugiau.

 

= Rytinė rutina =

 

Kurią valandą dažniausiai keliesi?

Keliuosi apie 7.30 – 8.00 val. Kadangi vakarai būna vėlyvi, anksti keltis nesigauna. Anksčiau kurį laiką esu praktikavusi kėlimąsi 4.30 val., tada iškart – dušas, meditacija, knyga… ir tuomet iš lėto susiruošdavau darbui. Kadangi jau daugiau kaip pusę metų nedirbu “normalaus” darbo, užsiimu savo veiklomis, visa diena prabėga džiaugsme, lyg meditacija, tad neskubu keltis, man svarbu pamiegoti 7-9 val.

Ką darai iškart atsikėlusi?

Iš karto ruošiuosi dienai. Namuose užtrunku neilgai – iki valandos. Kol skubu su moteriškomis procedūromis prie veidrodžio, draugas pagamina pusryčius. Sūnų darželiui suruošiu taip pat gana greitai. Ir jau 9 val. būname Kultūros variklyje. Visgi turiu porą sau šventų rytinių ritualų: “žaibiška” mankšta – kelios minutes, dar lovoje ir šilto vandens stiklinė.

 

= Maistas ir dietos =

 

Kaip paprastai atrodo tavo dienos menu?

Pusryčiams: daugiausiai kepti kiaušiniai, kartais visai nieko. O kultūros variklyje beveik kiekvieną rytą darome žaliuosius kokteilius su augaliniais baltymais ir įvairiomis sėklomis.

Pietums: jei diena prabėga Marijampolėje, visada pietaujame variklyje – užsisakome iš vegetariško restorano “Seitanas” visada šviežiai paruoštą sveiką maistą.

Vakarienė: dažnai vėlyva, apie 20-21 val., o kartais dar net ir vėliau. Labiausiai mėgstu sriubas, taip pat durum miltų makaronus su grybų padažu ir špinatais. Kartais pasilepinu jūros gėrybėmis.

Ar laikaisi kažkokios spec. dietos, riboji produktus ar per daug neskiri tam dėmesio?

Porą metų nevalgau mėsos. Žuvį ir jūros gėrybes valgau ir labai mėgstu, nors sąmoningai daugiau renkuosi maistą ne gyvulinės kilmės. Sveikas ar nesveikas maistas – nesu dar sau to griežtai apribojusi. Būna ir pica, ir bulvytės kartais irgi pasitaiko. Nekaltinu savęs dėl “beverčių” kąsnelių. Kita vertus – man svarbu, kad būtų kuo daugiau įvairovės, tad kartais specialiai žiūriu, ką dar galėčiau įdomaus ir kitokio įtraukti į savo racioną. Kitas dalykas – vanduo. Jis man yra esminė dienos dalis. Geriu specialiu filtru išvalytą, sveiką, gyvą vandenį.

Ar esi bandžiusi protarpinį badavimą ar tiesiog badavimą? 

Nežinau, kas yra protarpinis badavimas… Nors esu vieną kartą bandžiusi 24 val. be maisto – draugės rekomendacija. Daugiau dėl įdomumo gal, bet tikrai labai patiko. Tiesa, tą dieną taip pat nenaudojau interneto ir išvis nesirodžiau žmonėms. Tikrai išbandysiu ir vėl.

 

= Darbinė rutina =

 

Koks tikslas verčia tave keltis iš lovos kiekvieną rytą, skatina eiti dirbti/kurti ir kaip apie jį sau vis primeni? 

Tikslų turiu daug: ir mažų, ir didelių. Kadangi, kaip minėjau, pamiegoti labai mėgstu, keltis mane verčia tik dienotvarkė, t.y. sudėlioti susitikimai nuo pat ryto. Jie labai laukiami, pati renkuosi su kuo noriu turėti reikalų, bendradarbiauti, tad kančios nepatiriu. Visgi, tos prasmės, tikslo, kad atsikelti su kažkokiu vidiniu šauksmu ir dideliu noru iš niekur nieko, manyje šiuo metu nėra. Aš manau, kad miegas man ir yra ta prasmė! Kadangi dienos būna tarp žmonių, daug veiksmo, idėjų, bendravimo, miegodama pabūnu su savimi 🙂

Kaip planuojiesi savo darbus?

Planuoju tiesiog eigoje. Didžioji dienos dalis – susitikimai. O jie “įkristi” gali bet kada.  Nuolatos pildau tarpus dienotvarkėje. Stengiuosi, kad jų liktų kuo mažiau. Savaitės eigoje būna reguliarių renginių Marijampolėje, o pirmadieniais beveik visada būnu Vilniuje.

Kai visiškai nesinori dirbti ar kai pradedi atidėlioti darbus, kokios rutinos tau padeda nugalėti apatiją ir padeda užsimotyvuoti darbui? 

Pastaruoju metu sau tingėti neleidžiu, tam laiko nebelieka. Labai retai, gal kartais į mėnesį, turiu visiškai laisvą dieną, tad atidėlioti tiesiog nėra kada! Jei kartais ką ir atidedu, vadinasi, tai nėra taip svarbu. O jei ir pasitaiko tingėjimo momentų, tai jie irgi būna veiklos dalis, galima sakyti – suplanuoti. 

Ką darai, jog pagerintum savo koncentraciją darbo metu?

Pastebėjau, kad esant tarp žmonių, susikaupti sunku. Tikriausiai daug kam taip. Tad stengiuosi atsiriboti arba garsiai pasakau – “dabar man netrukdykit!” Kavos puodelis šalia – tuščias ar pilnas – taip pat gelbsti. 

Ar naudoji kokias nors aplikacijas, kurios padeda tavo produktyvumui?

Taip, naudoju Duolingo! Produktyviai mokausi rusų kalbos, lenktyniaujant taškais su nepažįstamais žmonėms. O kalbant apie darbus – man geriausia aplikacija yra mano Cloudline užrašinė ir tušinukas

Kaip manai, kokie tavo įpročiai ar susikurtos rutinos daugiausia padėjo besiekiant gyvenimo tikslų?

Daryti ČIA IR DABAR, neatidėlioti savo svajonių gyvenimo. Kartą pabandžius taktiką reaguoti staigiai, priimti sprendimus spontaniškai, nieko nelaukiant padaryti pirmąjį žingsnį ir pamačius, kaip tai veikia, nebegaliu sustoti. Tokiu būdu per metus laiko drastiškai pakeičiau savo gyvenimą – nuo vadovės pareigų banke iki kūrybinės erdvės įkūrimo Marijampolėje, veiklos su knygomis ir didelės komandos subūrimo rekomendacinės rinkodaros kompanijoje. Dar vienas svarbus įprotis, gal daugiau įsitikinimas – nusiteikti, kad galima pasiekti viską ir kad tik nuo manęs pačios priklauso, bus ar nebus. Tad visa ko judėjimo pirmyn variklis – aš pati. 

 

= Nuolatinis mokymasis / Savišvieta / Įkvėpimas =

 

Kiek laiko per savaitę skiri skaitymui, audio knygų klausymui ar mokymuisi kažkokių naujų dalykų?

Skaitau apie 10 valandų per savaitę (visada lovoje prieš miegą, apie 5-7 val. per savaitę klausau audio knygas (vairuojant) ir apie 10 val. per savaitę mokausi rusų kalbos Duolingo pagalba. Taip pat 8 val. “atsėdžiu” verslumo mokymuose. 

3-5 mėgstamiausi Podcast’ai, Youtube kanalai ar naujienų portalai?

    1. Žinių radijo laidos YouTube kanale
    2. Mooji įrašai 
    3. #Chilluva, žinoma..

Ką norėtum patobulinti savyje ir ką naujo norėtum išmokti? 

Daug labai dar noriu išmokti. Daugiau užsienio kalbų, groti ukulėle, padaryti špagatą. Taip pat noriu išmokti būti kantresne, labiau harmoninga ir atsipalaidavusia. O dėl tobulumo – sudėtinga man su šiuo žodžiu. Tobulinti galima daug ką, bet būti tobula, nenorėčiau. Geriau – įdomia. Sau pačiai visų pirma, o tada ir kitiems.

 

= Sportas, Sveikata ir Streso valdymas =

 

Kokį sportą praktikuoji, kiek dienų ir apytiksliai kiek valandų sportuoji per savaitę?

Dvi savaites lankiau sporto klubą. Man tai buvo pasiekimas! Dabar mano sportas – rytinė 2 min. mankšta. Labai norėčiau atrasti sporto šaką ir jai įsipareigoti, bet jaučiu, kad valios tiek dar neturiu. Ir laiko koncentracija kitur, bet esu vienareikšmiškai už sportą. Ir man ta diena, žinau, tikrai ateis!

Ar naudoji kokius nors papildus kurie tau padeda jaustis sveikiau / produktyviau / energingiau?

Papildų naudoju daug. Man tai mano mitybos dalis. Pritariu tiems, kas sako, kad visas medžiagas turime gauti su maistu, bet tada jūs man parodykite tokį žmogų, kuris gali taip save prižiūrėti. Esu įsitikinus, kad šiandieninė maisto produktų pasiūla negali to užtikrinti, tad kokybiški maisto papildai yra išeitis. Jokiu būdu man tai ne pakaitalas. Vaistinėse jau seniai nesilankau. Esu atradus natūralius Nutrilite papildus, kuriuos perku tiesiogiai iš gamintojo. Jie man pasiteisino ir drąsiai rekomenduoju kitiems. Ryte naudoju vitaminą D, vitamino B kompleksą, vakare – omega 3, kalcį su magniu, cinką ir vitaminą c

Ar naudoji kokias nors programėles sekti savo sveikatai?

Ne, bet reguliariai atlieku sveikatos patikrinimą biorezonanso metodu.

Visi turime sunkių periodų, kaip kovoji su negatyviomis mintimis?  

Stengiuosi nekovoti, o pabūti. Laikas – puikus gydytojas ir vaistas. Netgi nuo paties savęs. Apnikus nuotaikai, jei būnu namuose, pasileidžiu raminančią muziką – ji padeda išbūti įvairias nuotaikas.

Ar praktikuoji jogą ar meditaciją ar nelabai? Jei taip kiek kartų ir kuriuo dienos metu? 

Nereguliariai, pagal poreikį. Anksčiau medituodavau kiekvieną rytą. Dabar meditaciją perkėliau mažais gabaliukais per visą dieną. Gaudau momentus ir būnu su savimi. Kartais tai – vairavimas, kartais tiesiog pasėdėjimas su kavos puodeliu, retai, bet kokybiškai – tapant paveikslą.

Naujienų srautas ir socialinė media mus ganėtinai išbalansuoja, ar stengiesi kontroliuoti kiek laiko praleidi prie TV ar socialinėje medijoje? 

Taip, televizoriaus neturiu jau daugelį metų, man tai neegzistuojantis laisvalaikio leidimo būdas. Taip pat buvo laikas, kada išjungdavau internetą 20 val. vakaro. Dabar, pasikeitus veiklai, tai man labai aktyvus bendravimo būdas. Vėl mąstau apie kokį nors apribojimą – tie momentai man labai patinka. Sau kažko neleisti. 

Ar turi kokių nors nelabai sau patinkančių rutinų/įpročių ir kaip su jomis kovoji? 

Nesugebu susitvarkyti namų. Ir vis ant savęs pykstu. Taip pat – vėlavimas. Nežinau, kaip su savim susitarti. Jei kas turit gerų veikiančių patarimų, laukiu žinutės.

Ar vedi kokį nors dėkingumo žurnalą ar užsirašineji savo mintis? 

Šiuo metu ne. Bet turiu pusės metų trukmės kasdienių dėkingumo įrašų. Juos kaskart vis paskaitau. Ačiū už priminimą, noriu vėl dėkoti. Turiu už ką.

 

= Laisvalaikis / Santykiai / Vertės kūrimas =

 

Kas tave labiausiai atpalaiduoja / perkrauna ir kiek stengiesi skirti tam laiko? 

Skaitymas. Nuolatos skaitau daug knygų. Taip pat pabėgimas nuo kasdienybės į kokį viešbutį ar spa. Taip pat nėrimas vąšeliu – atpalaiduoja akimirksiu. O jei persikraut greitai ir lengvai – tai vonia pilna putų. 

Kiek laiko praleidi su draugais ir šeima?

Mano veikla tokia, kad joje daug laiko leidžiu ir su draugais, ir su šeima. Atskirai laiko šiuo metu jiems skiriu ne daug. Dabar toks etapas. Po jo bus kitoks.

Ar turi kažkokių “užklasinių” veiklų, kurios tau nebūtinai neštų finansinės naudos, bet tave atpalaiduotų ir kurtų vertę aplinkiniams? 

Kultūros variklis BWM, jo veiklos organizavimas – darau tai neatlygintinai.

= Miegas ir vakarinė rutina = 

 

Kiek valandų paprastai miegi ir kurią valandą dažniausiai eini miegoti? 

Miegu apie 7-9 val. | Einu miegoti apie 23 val. Prieš miegą skaitau. Visada.

Ar darai kažką, jog geriau miegotum (pvz. nešioji ‘blue light’ blokuojančius akinius, turi visiškai tamsinančias užuolaidas ir pan.), jei taip tai ką? 

Paskaitau:) kartais prieš miegą dar išgeriu gauromečio arbatos.

Kokios rutinos daro tavo gyvenimą laiminga arba kas tave daro laiminga?

Viskas! Ir maži, ir dideli dalykai. Ir smulkmenos, ir reikšmingi pasiekimai. Suvokimai, pabuvimai, netikėti atradimai. Buvimas su žmonėmis ir buvimas vienai. Tiesiog esu laiminga.

xxx

#ManoRutina interviu ciklas skirtas susipažinti su žmonių rutinomis, kurios yra svarbios formuojant visapusiškai pilnavertį gyvenimą. Šiuose interviu noriu pabrėžti, jog kokybiškas gyvenimas priklauso nuo to KĄ DAROME  KIEKVIENĄ DIENĄ – kaip puoselėjame savo psichologiją, santykius, sveikatą, darbus ir ryšį tarp visų šių aspektų. Taip pat noriu pastebėti jog žmonės, kurie pasiekia gerų rezultatų savo srityse, kartais turi skirtingas rutinas, bet iš tiesų dažniausiai daro panašius dalykus, kaip ir visi kiti – tik galbūt labiau koncentruotai, apgalvotai ir pastoviau. Šis ciklas tai jokiu būdu nėra idealių gyvenimų pristatymas, nes niekėno gyvenimas nėra idealus ar tiksliau, tik kiekvienam savo gyvenimas gali būti idealus, tai tiesiog yra apžvalga, kokius dalykus žmonės daro ar yra linkę išbandyti, jog galėtų eiti per gyvenimą bent 60 % laiko su šypsena veide.

Jei jums artimos gyvenimo kokybės, psichologijos ir ilgaamžiškumo temos, kviečių prisijungti prie #Chillosofija grupės Facebook’e.

Naujienlaiškis

Prisijunk
Naujienlaiškis