Prisijunk

#chillpatarimai

6 plaukimo patarimai pagal trenerę Liną Dranginytę

Vasara – geriausias metų laikas maudynėms gamtoje! Jeigu norite tai daryti teisingai ir taip gerai, kaip profesionalūs plaukikai, mes turime jums keletą patarimų. „Pavyzdžiui, viršutinis vandens sluoksnis visada yra šiltesnis nei apatinis, o šis temperatūros skirtumas, ypač jei plaukiate toliau, gali sukelti raumenų mėšlungį. Tokiu atveju svarbu išlikti ramiems ir pabandyti plaukti į krantą. Jei to padaryti nepavyksta, tuomet, žinoma, reikia šauktis pagalbos. Štai kodėl rekomenduoju prie vandens telkinių eiti kartu su kitais žmonėmis“, – pataria ilgametę patirtį turinti trenerė Lina Dranginytė ir prideda, kad po tokio incidento geriau tą dieną daugiau neplaukioti.

Prieš plaukimąlabai svarbu apšilti – tai padės sumažinti raumenų spazmų riziką. Taip pat padeda kontrastinis dušas – kūnas bus pripratęs prie vandens temperatūros svyravimų, be to, sustiprinsite imuninę sistemą. „Jei nusprendėte į plaukimą pažiūrėti šiek tiek rimčiau, tai vasara yra pats tinkamiausias metas išbandyti šią sporto šaką nemokamai. Bet pradedantiesiems reikia apsvarstyti keletą dalykų“, –  sako 4F sporto prekių ženklo ambasadorė.

Kiek laiko turėčiau plaukioti ir ar prieš tai būtina apšilti?

Kadangi plaukimas yra rimta sporto šaka, kad nesusižeistumėte, svarbu apšilti ir daryti pertraukėles: pirmiausia turėtumėte atlikti tempimo pratimus, o tada 10–20 minučių plaukti vienodu tempu. Pertraukėlės turėtų užtrukti apie 5–10 minučių, jas taip pat patartina užbaigti tempimo pratimais. Pati treniruotė gali būti suskirstyta į keletą skirtingo intensyvumo intervalų.  „Pradedantiesiems plaukikams treniruotės gali užtrukti tik apie 10 minučių. Pradžiai to visiškai pakanka, žinoma,taikant tinkamus metodus. Bet įgijus patirties treniruotės laikas gali pailgėti iki 45 minučių ar net daugiau. Svarbus ir vandens telkinio pasirinkimas. Pradedantiesiems rekomenduojama plaukioti ežeruose, o ne upėse. Plaukiodami jūroje turėtumėte būti itin atsargūs ir atkreipti dėmesį į bangas bei vėjo pagreitį. Todėl prie vandens telkinių geriausia eiti kartu su kitais žmonėmis“, – rekomenduoja L. Dranginytė. Trenerė primena, kad plaukimas baseine yra daug paprastesnis: „Jeigu palygintume su bėgiojimu, tai plaukimas baseine, kuriame yra šiltas ir ramus vanduo, būtų tarsi bėgiojimas treniruoklių salėje, kuri viskas vyksta daug lengviau nei gatvėje. Bet treniruotės vandens telkiniuose daug greičiau sustiprina kūno raumenis, o svarbiausia – yra nemokamos.“

Koks plaukimo stilius rekomenduojamas pradedantiesiems? 

Pradedantiesiems pats paprasčiausias plaukimas krūtine arba ant nugaros, nes taip plaukiant kūnas ne taip greitai pavargsta. Svarbu ir tinkamaikvėpuoti: reguliariai ir pakaitomis. Geriausia, jeigu kvėpavimo technikos jus išmokytų profesionalus treneris.

Ar svarbu plaukiko lytis?

„Ne, bet amžius svarbu“, –  sako 4F sporto prekių ženklo ambasadorė. Suaugęs asmuo neturėtų plaukti, jei neseniai sirgo, o jo imunitetas yra susilpnėjęs. Kitais atvejais plaukimas tik sustiprins jūsų imuninę sistemą. Be to, svarbu pasirūpinti vaikais. Jie dažnai žaidžia vandenyje, net jei jis ir yra šaltas. Tai neturėtų būti daroma, nes galima susirgti.

Ar prieš plaukimą galima valgyti ir gerti?

Trenerė rekomenduoja nevalgyti 1,5–2 val., ypač jei tai rimtesnės treniruotės. „Ši taisyklė taikoma visoms sporto šakoms, tačiau prisivalgiusiojo savijauta vandenyje gali būti ypač nemaloni, nes spaudimas skrandžio ir širdies srityje yra dar stipresnis. Jūs galite valgyti po plaukimo, žinoma, jeigu po 20–30 minučių neketinate vėl plaukioti. O jei vartojote alkoholinių gėrimų, tą dieną plaukioti apskritai nepatartina“, – paaiškina trenerė.

Ar svarbu maudymosi apranga?

Svarbiausia – komfortas, todėl rinkdamiesi maudymosi kostiumėlį ypatingą dėmesį atkreipkite į tai, kaip su juo jaučiatės. Jei planuojate plaukioti vandens telkiniuose ir vėsesniu metų laiku, rekomenduojama nusipirkti nardymo kostiumą, nes jis geriausiai apsaugos jūsų kūną. Tačiau šiuo metu mes nekalbame apie plaukimą šaltuoju metų laiku, nes tam reikia pasiruošti iš anksto ir išmokti kitų metodų. Pailginti maudymosi kostiumėliai nors ir sulaiko šilumą, bet netinka, jeigu derinate plaukiojimą su deginimusi bei poilsiavimu paplūdimyje.

Ar tiesa, kad plaukimas yra geriausia sporto šaka?

Trenerė mano, kad ši nuomonė nėra nepagrįsta, nes plaukimas turi teigiamą poveikį sveikatai ir fizinei kūno formai, gerina širdies ir kraujagyslių sistemą, kvėpavimo sistemą, didina plaučių tūrį ir gerina bendrą raumenų tonusą. Tam tikromis sąlygomis, pavyzdžiui, tinkamai maitinantis ir treniruojantis, plaukimas gali sumažinti poodinių riebalų sluoksnį, ypač jei plaukiosite šaltame vandenyje.

„Be to, plaukimas yra labai naudingas atramos ir judėjimo organų sistemai, nes treniruojantis aktyviai veikia daugelis raumenų grupių. Plaukimo treniruotės naudojamos ir kai kurių reabilitacijų metu. Trumpai tariant, vasara yra pats tinkamiausias metas išbandyti šį nuostabų sportą“, – sako L. Dranginytė.

Naujienlaiškis

Rokas Darulis ir Ronaldas Buožis: dažnai pats gyvenimas yra įdomesnis, nei gražiausios pasakos

#chillgyvenimas

Arvydas Gudas: “Geriausias manęs apibūdinimas – žmogus, kuris džiaugiasi gyvenimu.”

#chillgyvenimas

Fotogeniškiausia kavinė Lietuvoje: M. Petruškevičiaus dekoras su 4000 gėlių žiedų ir tikri deimantai

#chillvieteles

Meksikietiška #Chilluva: Atidarytas antrasis „No Forks“ restoranas

#skanu

Prisijunk
Naujienlaiškis