Atsitiktinai atvykusi pas draugus į Londoną ji rado knygą apie jogą ir meditaciją. Dar nespėjus įpusėti žinojo, kad tai ir yra jos kelias. Knyga rankose atsidūrė prieš daugiau nei 10 metų, o šiandien Lina Lila  keliauja, orgnizuoja retritus, veda kvėpavimo, jogos, emocinio valymosi ir paleidimo praktikas Lietuvoje ir ne tik. Jos įkurta studija Buddha on Bike Kaune yra atvirų, nedogmatiškų, savo veiklą įsimilėjusių mokytojų ir lankytojų namai jau šeštus metus. 

Joga tai asana ant kilimėlio ar ir gyvenimo būdas?

Joga tai tikrai gyvenimo būdas, daugiau nei poza. Bet jei išties, tai yra būsena. Kai žmogus gyvena vienyje, suvokamas ir girdėdamas skirtingus savo esybės aspektus (fizinį, emocinį, mentalinį, energetinį ir dvasinį). Tai vertybėmis ir praktikomis remta kelionė namo. Atskirti tikrą nuo netikra. Paleisti kas nebetarnauja.

Joga tai sąmoningumo mokykla, tai ir meditacijos ir kvėpavimo pratimai, valymo praktikos. Ši sistema padeda žmogui sugrįžti į harmoniją, kai mintys, žodžiai ir veiksmai sutampa ir žmogus gyvena savo gyvenimą.

Elijus Kniežiauskas nuotrauka

Padedi kitiems augti ir plėsti suvokimą, o iš ko mokeisi pati?

Mokytis pradėjau privačiai pas mokytoją Lili Millar Londone. Du metus lankiau jos pamokas kasdien, kol jau buvau pasiruošusi vykti į Indiją mokytis jogos mokytojo meno. Po Indijos vedžiau jogą Londone, o grįžusi gyventi į Lietuvą atidariau jogos studiją. Per pusę metų ji buvo perpildyta, taigi išaugome į keturias jogos studijas ir daugiau nei dešimties žmonių kolektyvą. Po keleto metų tokio intensyvo, mano pačios kelias pakrypo į mokymų vedimus ir kelionių organizavimą. Pasilikau vieną jogos studiją Kauno senamiestyje ir nuostabią keturių žmonių komandą.

Šiandien mokausi iš kasdienės praktikos ir darbo su žmonėmis. Didžiausi mokytojai yra mokiniai. Žinoma nuolatos keliauju ir mokausi pas man artimus meistrus įvairiose srityse, tiek jogos, tiek šamanizmo, tiek kėpavimo, tiek kitų sąmoningumo ir gydimo metodų. Tad per dešimties metų darbo ir praktikų su žmonėmis, išvysčiau metodus kaip išstumti žmonės iš komforto zonos, ištraukti iš proto gniaužtų, padėti pamilti save, pasitikėti ir savimi, ir kitais, ir visata.

Vis daugiau vakariečių madingai į jogą įsitraukia sustiprinti kūno, įgyti lankstumo ir atsikratyti streso. Kokie gilesni pokyčiai pasiekiami reguliarių praktikų metu?  

Joga ir kvėpavimas suteikia žmogui galimybę įvaldyti savo kūną ir protą, taip pat savo emocijas. Šių praktikų pagalba mes tampame sveikesni ir ramesni – praktikos įgalina žmogų pažinti ir įvaldyti savo mintis ir emocijas. Kūnas tampa stiprus, lankstus ir patogus, lygiai taip pat ir protas. Pagerėja koncentracija, taigi laikas tiek darbo tiek laisvalaikio metu išnaudojamas produktyviau, mokytis ir priimti informaciją tampa lengviau. Pegererėja ir miego, ir pačio gyvenimo kokybė. Vidinė būsena iš nerimo ar įtampos transformuojasi į pasitikėjimą, pilnatvę, ramybę, nes praktikos padeda pašalinti emocinius blokus, traumas, stresą ir seną energiją.

Kvėpavimo praktikų ir meditacijos metu mes maitiname savo sielos ir dvasios kūnus dvasine energija. Jogos metu dirbame su kitomis energijomis. Kadangi joga nėra vien tik fizinis užsiėmimas, praktikos metu yra veikiamas ir energetinis kūnas, valomi blokai ir kanalai, kuriais teka skirtingos energijos rūšys. Tai atveria žmogaus patencialą ir gerąsias charakterio savybes.

Kvėpuojame 24/7,  tiek nedaug žinome apie rebefing’ą ar sąmoningą kvėpavimą

Giluminis cirkuliacinis kvėpavimas, šamaniškas kvėpavimas, sąmoningas kvėpavimas – tai intensyvios kvėpavimo sesijos, trunkančios nuo vienos iki dviejų valandų. Šios sesijos yra puikus instrumentas rimtesniam vidiniui darbui kadangi jos stiprina imuninę sistemą, valo žmogaus fizinį ir energetinį kūnus. Tai natūralus ir visiems prieinamas būdas apsivalyti save (kūną, protą, emocijas) nuo įtampų, neigiamų emocijų ir nereikalingų minčių. Kaip tvarkotės namus, taip kartais reikia apsitvarkyti ir save.

O kaip vyksta emocinis valymasis?

Labai paprastai. Emocijos sukyla ir turi būti išgyventos, o ne sugrūstos atgal. Jei grūsitės jas atgal į save, tai ir toliau nešiosites jas savo vidaus organuose ir kitose kūno vietose, kol metams bėgant jos virs ligomis. Taigi sesijos metu jei jausite emocijas, jauskite jas visa širdimi – tokiu būdu jos bus išgyvendintos iš Jūsų sistemos.

Įtampos iš kūno pasišalinamos per įvairius kūno pojūčius: šiluma, šaltį, tirpimą, traukimą ir panašiai. Reikia nebijoti pojūčių ir nuo jų nebėgti – jie kaip tik yra geras ženklas, nes parodo, kad valymasis vyksta.

Protas/sąmonė valosi mėtydami įvarias mintis, už kurių reikėtų neužsikabinti, o tik stebėti, kaip krintančias žvaigždes. Taip laviname koncentraciją, ko pasekoje stiprėja psichinė energija (minties galia) ir Jūs galite pasiekti savo tikslų ar atlikti numatytus darbus greičiau ir produktyviau.

Todėl kvėpavimo sesijos yra puiki terapija, norintiems paleisti sunkias mintis ir išgyvenimus, traumas arba priimti nelengvą sprendimą. Nuosekliomis sąmoningo kvėpavimo sesijomis galime pasiekti labai daug naudos, tiek fizinės, tiek emocinės, tiek psichinės, tiek dvasinės sveikatos ir harmonijos. Reikia tik pasiryžti ir įdėti pastangų. Tai yra viena galingiausių praktikų šiuo metu.

Mintys, jausmai ir mūsų savijauta. Kaip tai susiję? 

Mūsų mintys visada sugrįžta pas mus bumerangu. Problema yra ta, kad daugelis žmonių neturi žinių kaip veikia minčių ir jausmų energija, arba jei ją ir turi negali suvaldyti savo minčių ir jausmų.

Jeigu Jūs dabar esate dėkingi tam, ką turite, jeigu jaučiate meilę viskam, kas Jus supa ir padeda Jums gyventi, Jūs spinduoliuojate teigiama energija. Tokiomis akimirkomis Jūs spinduliuojate pasauliui teigiamus virpesius ir jie būtinai sugrįš pas Jus.

Duoti valią neigiamoms mintims- tai reiškia pradėti spinduliuoti jų dažniu. Tai labai nenaudingas įprotis, nes ką išspinduliuojame – grįžta pas mus. Atsisakykite žemų vibracijų emocijų ir minčių (baimė, nepasitikėjimas, nuoskauda, nusivilimas, nepasitenkinimas, pyktis, priešiškumas ir t.t.). Visada ir visur galima rasti teigiamų pusių ir džiaugtis jomis. Gyvenimas – požiūrio klausimas. Daugiau džiaugsmo, pasitikėjimo – daugiau laimės.

O ką daryti, atsiranda daug BET – vis negali atrasti laiko praktikoms?

Jei negali atrasti laiko praktikoms, tai Tau dar svarbiau yra jo atrasti, nes aiškiai gyveni per daug įtemptą rutiną ir greitai organizmas pradės Tave stabdyti.

Joga, meditacija, kvėpavimas – visi labai gerina koncentraciją ir dėmesio valdymą. O tai padeda Tau su kasdieniais darbais susitvarkyti greičiau ir efektyviau. Šie užsiėmimai suteikia Tau laiko, energijos, ramybės ir gyvenimo džiaugsmo.

Geriausia motyvacija yra geras mokytojas – jis įkvepia ir duoda energijos. Mokytojas lydi, pataria ir palaiko. Todėl svarbu, kad jis patiktų ir inspiruotų. Tačiau vien to negana. Viskas prasideda iš vidaus, tad reikalingas pasiryžimas ir pasitikėjimas, noras pagerinti savo būseną ir gyvenimo kokybę.  O tada nuoseklus darbas ir atkaklumas – Tavo rankoje esantis raktas į sėkmę: tiek praktikose, tiek kitose gyvenimo srityse. Esant įkvėpiančiam mokytojui šalia –  eiti lengviau.

Energija. Kaip ji keičiasi pakeitus aplinką?

Nauja aplinka – nauja energija. Visada gerai yra pakeisti aplinką ir žmones, nes pasikrauname naujos energijos. Dėl to grįžę po kelionės jaučiame įkvėpimą. Aš rengiu keliones, kurių metu žmonės ne tik pailsi, pasikrauna nauja šviežia energija, motyvacija bet ir yra išmokomi, kaip grįžus, namų sąlygomis palaikyti gerą ritmą ir puikią savijautą bei būseną.

Dviejų savaičių intensyvi stovykla ar reguliari dvidešimties minučių praktika kasdien?

Abu. Abu dalykai yra būtini ir rekomenduotini. Stovykloje mes padirbame intensyviau, pasikrauname energijos, o namuose kasdienė praktika padeda palaikyti visapusiškai puikią savijautą.

Aš ir pati mokiausi įvairiose šalyse, pas įvairius mokytojus, ir vis dėlto manau, didžiausią progresą ir suvokimą įgavau per nuolatinę praktiką.

Elijus Kniežiauskas nuotrauka

Kas – vyrai ar moterys dažniau praveria duris? 

Moterų ateina daugiau, bet vyrai stabilesni. Jei jau ateina – lieka labai ilgai. Tiek joga tiek kitos praktikos puikiai tinka abiems lytims. Ir nors šiais laikais tai populiariau tarp moterų, dar ne taip senai tai buvo tik vyrų užsiėmimai.

3 kygos, kurias rekomenduoji perskaityti:

Čia šiaip labai sunkus klausimas, nes yra labai labai daug nuostabių knygų, bet atsakysiu greitai, negalvodama.

‘Šios akimirkos jėga’, Ekhart Tolle

‘Tantra’, Osho

‘Absoliuto alsavimas’, Mooji

Ir dar

Mūsų Youtube kanale galite rasti meditacijos ir kvėpavimo praktikų, mokomųjų kvėpavimo ir jogos video. Balandžio mėnėsį, su nuostabia grupe turėsime dešimties sąmoningų dienų retritą Costa Rikoje – kelionė į džiungles, meditacija, surfinimas, kvėpavimo praktikos, saulė ir vandenynas. O Lietuvoje – pavasario detox savaitgalis.

Ir visada prisiminkite, kad visi esate nuostabūs ir tobuli kūriniai ir kiekviena situacija ir kiekvienas žmogus Jūsų gyvenime yra dovana.  Klausykite ir pasitikėkite savo širdimi, ten Jūsų namai. Iš naujo mokykitės ne tik galvoti, bet jausti.

Užsisakykite mūsų naujienlaiškį!