Kino pavasaris trunka 14 dienų, o festivalio filmų knygutė turi garbingus 73 puslapius. 130 pilnametražių ir 70 trumpametražių filmų surinktų iš daugiau nei 30 filmų festivalių. Tad klausimas numeris vienas: kaip perskaityti visas sinopses? Klausimas numeris du: o kaip išsirinkti filmus vertus dėmesio?  

Tomo Ramausko veiklos vienu žodžiu niekaip neaprėpsi. Tai – žmogus kūrėjas, rašytojas, režisierius, verslininkas, kūrybinės agentūros New! co-founder’is, turintis dar ir meilę muzikai – didžėjus. Šiais metais Tomas Ramanauskas į kino pavasarį žengia net tik kritiška akimi pažiūrėti filmų. Įvyko kelis metus kruopščiai nešioto kūdikio paleidimas į dienos šviesą ir akių teismą. Bandičiokai ir indėnai užvaldo didijį ekraną – Tomo režisuotas filmas Po Mirties Prieš Pragarą pasiekė Kino Pavasario festivalį ir jį tikrai turi pamatyti.

Tuo tarpu, ką po savo debiutinio filmo premjeros žiūrėjo pats Ramanauskas? O gal tiksliau, kas patiko labiausiai?
Prašom. Žemiau Tomo top’ų topai – 10 filmų, kuriuos dar turėtum išvysti Kino Pavasario metu:

AMERIKOS MYLIMOJI

Režisierė – Andrea Arnold

Tiesus ne veiksmo, o buvimo filmas apie paraštinius jaunuolius, turintis savy nemažai saulės ir lengvumo, nepaisant skausmingos temos. Kaip tai pasiekti kine, man lieka didele misterija.

KITA VILTIES PUSĖ

Režisierius – Aki Kaurismäki

Nieko naujo Aki kūryboje ir ačiū dievui – juokinga ir rimta kaip visada. Baro “Auksinė puta” atidarinėjimas galbūt vertas net atskiro filmo.

AŠ NESU PONIA BOVARI

Režisierius – Xiaogang Feng

Kinų teisybės ieškojimo komedija, tai tobulai išscentruojanti kadrus, o dar ir sugebanti juos sutalpinti į prasmę turinčias geometrines formas (daugiau nei pusė filmo vyksta apskritime), turėtų sukelti isterišką Weso Andersono pavydą.

SAFARIS

Režisierius – Ulrich Seidl

Seidlo filmuose visada neišvengiamai ateina kadras, kuris priverčia nudirti akis. Nepatogybės meistras imasi žvėrių šaudytojų nuotykių Afrikoje ir jų veiksmų racionalizavimo.

VANDENIS

Režisierius – Kleber Mendonça Filho

Išdidi moteris vs nuožmi korporacija, o gal greičiau plačiai apkabinanti šaknų įleidimo ir vienatvės drama iš vis įdomėjančio brazilo Kleber Mendonça Filho.

TARNAITĖ

Režisierius – Park Chan-Wook

Prasidedantis gan šleivai, vėliau filmas įsibėgėja ir užsiintrigina. Sensuali impotencijos ir galios, vaizduotės ir kūniškumo sintezė, kurią numezga gal net pernelyg gerai kino triukais manipuliuojantis Park Chan-Wook.

BAIGIAMIEJI EGZAMINAI

Režisierius – Cristian Mungiu

Jau nuspėjamai tvirtas Mungiu narplioja gerumo daugiasluoksniškumo temą. Tėvo bandymas rūpintis dukros ateitimi skiedžiasi ego, lūkesčiais, perdėtomis ateities projekcijomis, noru priešintis, kol galiausiai užsivelia, kaip gyvenimui ir priklauso.

PATVIRTINTA KOPIJA

Režisierius – Abbas Kiarostami

Meilėje visada yra aktorystės – apie tai ši įtaigaus dueto kelionė, kuri jau rodyta KP, bet net neabejoju, kad mačiusiųjų buvo mažai, gerokai per mažai, todėl jei turėsite laiko vienam filmui iš seniau, imkit šį.

BET KOKIA KAINA

Režisierius – David Mackenzie

Amerikietiškas indie pagal visus žanro reikalavimus, šiek tiek mirksintis Coenų “Šioje šalyje nėra vietos senukams”. Scena bare/restorane/ėdykloje – nepamirštama.

na ir  filmas desertui

PO MIRTIES PRIEŠ PRAGARĄ

Režisierius – Tomas Ramanauskas

Viltį praradęs banditas sėdi prie laužo ir mąsto apie gyvenimo pabaigą. Netikėtai pasirodo indėnas ir išpranašauja jam ateitį. Pasirodo, bandito laukia neįtikėtinas, kupinas nuotykių gyvenimas. Tik išgirdęs savo lemtį banditas yra nušaunamas, tačiau pranašystė išsipildo – prasideda pažadėtas gyvenimas… po mirties.

Laiko turime iki balandžio 6 dienos.
Drąsiai rašyk facebook komentaruose filmą, kuris tau sužadino jausmus stipresnius nei pavasaris.